JOGA DISANJE

JOGA DISANJE

Jogički Dah

Joga Disanje - Joga za početnikeZauzmite udoban meditativni položaj, sa rukama opuštenim na kolenima ili ležeći položaj. Zatvorite oči i opustite celo telo. Obratite pažnju na dah. Počnite da udišete stomakom, dok ga ne napunite vazduhom. Onda nastavite da udišete plućima tako da otvorite grudni koš. Zatim počnite da izdišete prvo plućima, istisnite vazduh iz grudnog koša, potom stomakom. To je jedna runda. U Početku radite 5-10 rundi dnevno, dok se ne naviknete. Kasnije možete postepeno da povećavate na 15-20.
Prelaz treba da bude blag i neprimetan, kao kretanje talasa, udah i izdah tihi i lagani. Disanje je blago, duboko i sporo, bez forsiranja ili tenzije.
Disanje na ovaj način dovodi do povećanog unosa kiseonika u telo (poboljšava izbacivanje toksina) i postepenog preuzimanja kontrole nad dahom. Ima opuštajući efekat na um i telo, odličan je način za izbacivanje stresa, tenzije i umirivanje napetih nerava. Neprekidni fokus na dah dovodi do duboke relaksacije, koja je najbolji uvod za početak učenja, radnog dana ili odrađivanja važnih obaveza, pošto ćete nakon toga biti laki i puni energije.

Nadi Šodan

Joga Disanje - Nadi Shodhana - Joga vezbe za pocetnikeJoga Disanje - Nadi Shodhana - Joga vezbe za pocetnikeJoga Disanje - Nadi Shodhana - Joga vezbe za pocetnikeZauzmite udoban meditativni položaj, sa rukama opuštenim na kolenima. Zatvorite oči, usta i opustite celo telo. Dovedite desnu ruku u Nasagra mudru. Kažiprst i srednji prst stavite na centar između obrva. Koristite palac i domali prst za naizmenično otvaranje i zatvaranje nozdrva. Ovo je početni položaj. Mentalni fokus je na centru između obrva i brojanju rundi, fizički na kretanju vazduha kroz nozdrve dok dišete.
Prvi stepen: Udahnite i izdahnite kroz levu nozdrvu 5 puta, zatim kroz desnu 5 puta, pa kroz obe nozdrve 5 puta.Ovo je 1 runda. Uradite 5 rundi na ovaj način.
Drugi stepen: Udahnite kroz levu, izdahnite kroz desnu nozdrvu. Zatim udahnite kroz desnu, izdahnite kroz levu nozdrvu. To je jedna runda. Uradite 5 rundi za početak, kasnije možete da povećate. Napomena: Prvo savladajte prvi stepen, pa onda pređite na drugi.
Nadi Šodan čisti energetske puteve u nozdrvama i telu, Ida i Pingala nadi, tj. mentalnu i fizičku energiju, balansira funkcionisanje leve i desne hemisfere mozga i poboljšava saradnju između njih. Poboljšava disanje, razmenu kiseonika i ugljendioksida u telu, čisti krv od toksina. Dovodi do bistrine uma i bolje koncentracije, pa se preporučuje svima koji se bave mentalnim radom ili su mentalno mnogo aktivni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *